BACK HOME/ bijna

25 mei 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Nadat de missie van coast to coast achter de rug was bleven wij nog 2 nachten in het "Anastasia state park". Een prachtig park, vol begroeiing  met vele eekhoorntjes en de mooiste vogeltjes vlak voor de camper. Op een paar honderd meter van het strand af.  Ook het stadje Saint Augustine is de moeite waard. Vol met oude gebouwen in Spaanse stijl. Bijzonder voor Amerikaanse begrippen. De avond van de finish nog met Pieter afgesproken, de Nederlander die mee fietste met de Trans America cyclers, om te gaan eten. Zijn vrouw zou later in de week komen en het was gezellig om nog even na te babbelen.  Na 2 dagen zijn we , nadat we eerst een Alligator farm te hebben bezocht, verder gereisd naar Flagler Beach. Weer in een state park. Eerst 3 nachten aan de rivierkant en daarna 2 nachten aan de strand kant. Deze parken zijn ook vriendelijk geprijsd wat bijzonder is voor Florida waar de prijzen per nacht gerust het dubbele zijn van in het binnenland. Ook hier een prachtig strand met zelfs plekken die zijn afgezet omdat de zeeschildpadden daar hun eieren hebben gelegd. Regelmatig komen hier groepen Pelikanen overvliegen wat een mooi gezicht is. Die beesten drijven echt op de lucht. Even verderop zie je ze een enorme snoekduik in de zee nemen om een visje te pakken. Ik probeer het lopen ook weer een beetje op te pakken wat niet meevalt. Ik ben een slechte warm weer loper en zeker nadat ik een poos weinig heb gelopen moet ik daar nu voor boeten. Hier aan de kust in Flagler beach is geen streepje schaduw onderweg. De omgeving is prachtig maar niet erg bebost vlak aan de kust zoals op Anastasia Island. Het is ook warm, het koelt hier niet verder af dan 23 graden. Dus dat betekent vroeg, 6.45 uur, opstaan en uiterlijk 7.30 op pad. Chris ging ook de 2e dag mee lopen en dat viel even niet mee voor hem. Niet zozeer de conditie maar toch andere spieren gebruikt de afgelopen maanden. De 2e dag duurde het lang voordat hij terugkwam. Ik dacht dat hij heel ver was geweest maar hij had last van z'n kuit gekregen en kon 5 km terug wandelen.Dat is een tegenvaller want hij wil het weekend nadat we terug zijn de Ropa-run meelopen met z'n werk. Dus nu is hij weer veroordeeld tot de fiets. In een restaurant waren we verrast dat ze Guinness bier van de tap hadden. Lekker hoor. Bleek achteraf dat ze wel $6,- per tappie waren.  Ze waren het meer dan waard :-) Nu de komende dagen de voorraad proberen leeg te eten. Gaat nog en flinke klus worden.  De volgende bestemming was Cape Canaveral. Inderdaad van de raket lanceringen. Er komen hier ook regelmatig cruise schepen aan, dus zou je denken" daar is iets te beleven " nou niet bijzonder veel dus. Prachtig strand maar verder een stille bedoening. We hadden er 2 nachten geboekt en hebben in die 2 dagen bijna alle weer typen meegemaakt. Alleen hebben we geen sneeuw gehad ;-) Maar als ik zo op de buien radar keek hebben wij het nog niet eens zo slecht getroffen.  Er was zelfs een tornado alarm. Maar het mooie van slecht weer is dat je gewoon binnen kan gaan kijken naar een voetbalwedstrijd. De wedstrijd van Ajax wordt hier nergens uitgezonden dus dan maar op zoek naar een alternatief. Dankzij onbeperkt internet gewoon live streamen op de laptop. Alleen de uitslag viel tegen. De laatste 2 nachten verblijven we op een rv park in Orlando, aan een meer. Ook hier weer waarschuwingsborden voor de Alligators. Er mag ook niet in gezwommen worden. Op kleine afstand van het park is het vliegveld maar we moeten zaterdag eerst de camper wegbrengen en dat is aan de andere kant van de stad. De camper is van de buitenkant al een beetje  schoongemaakt. Nog een keer langs de car wash en dan is hij van buiten weer netjes. Dan binnen nog. Maar dat doen we pas als alles is ingepakt. Dan een uurtje de airco aan en poetsen maar. Zo zit dan 2 maanden vakantie er weer bijna op. Het was een geweldige ervaring en we hebben er met volle teugen van genoten. Maar we zijn ook weer blij naar huis te gaan. Het wordt gewoon weer tijd om het vertrouwde leven weer op te pakken want dat ga je wel missen. Wij wel in ieder geval. Dus zondag weer op Hollandse bodem. Heerlijk!!

huis in oude sfeer  saint augustine  voeren van alligators  op de lucht drijvende Pelikanen  spoor van zee schildpad naar nest Flagler Beach in de ochtend  stormachtige zee  Lake Hart

1. Michel van der Klooster:
    Fijne terugreis!
  2. Adie:
    26 mei 2017
    Wow wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt. Een hele goede terugreis en tot snel als het gewone werkleven weer gaat beginnen.
  3. Harm:
    26 mei 2017
    Het blijft een geweldige ervaring die jullie nooit meer vergeten
  4. Cokkie:
    26 mei 2017
    Welkom terug!Ik heb al een hele mooie wandeling uitgestippeld in het pittoreske Sliedrecht.Hoogste tijd om sportief bij te kletsen.
  5. Joke:
    26 mei 2017
    Ik mis nu al jullie reisverhalen! Goeie reis terug en see you soon op Hollandse bodem!
  6. Anita Hermans:
    26 mei 2017
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt mooi om op terug te kijken,een goede terug reis✈️ temperatuur is hier ook lekker warm dus over gang zal niet zo heel erg zijn denk ik.
  7. Anneke Lavooi:
    28 mei 2017
    Goeie reis terug! Hoogste tijd voor een bijkletsochtend/middag/avond!
    We hebben genoten van jullie verhalen en willen ze graag nog een keer horen
  8. Yvonne:
    28 mei 2017
    Jammer dat het al! voorbij is. Maar zoals je zegt, thuis is het ook heel fijn ;) Ik zie jullie snel!!
  9. Jannie hartkoren:
    28 mei 2017
    Welkom in Sliedrecht en fijn om je meiden weer te knuffelen